PL logo EN
Formularz zgłoszeniowy
Szukaj |
Film konkursowy
MAPA- Lightly Brightly
Reż. Magda Pasierska/Sebastain Juszczyk
Polska
2017
Czytaj więcej
Przeglądy filmów (3) + rozmowy z artystami

22.04 godz. 13:00

 

1. Tomer Zirkilevich, SACHLICHE ROMANZE, DE, 2017, 08:00

 

Tomer Zirkilevich to izraelski choreograf, reżyser, tancerz i nauczyciel, zamieszkały w Berlinie. Absolwent The School of Dance Arts of Kibbutzim College, Tel-Aviv, studiował także teatr, taniec i kompozycję w Studio Play oraz The Nissan Nativ Drama Studio w ramach kursu przygotowawczego.
Twórca choreografii do Infidelity: A Love Story  / Niewierność: historia miłosna; choreograf i tancerz w spektaklach "Like Father Likes Son (Part 2), "Lovers1", wraz ze Shlomo Liebermanen oraz w “What Have I Got?”. Choreograf i reżyser utworu Auf Wiedersehn. Współtwórca i wykonawca w Tigers autorstwa Sharon Reshef Armony. Twórca i wykonawca w Like Father Likes Son (Part 1). Dyrektor artystyczny i choreograf teatralnego projektu edukacyjnego Lechaim das Leben przy współpracy ze Svetą Azriel. Stypendysta Caesarea Fund dla wybitnych studentów tańca i teatru. Laureat nagrody Oded Kotler Prize dla młodych artystów w Ashdod.
 
 

Komentarz autora:

Ciągle ten sam ja, leżący, próbujący wstać powoli

Nie mogę. Nie dziś. Zbyt ciężko…

Mówiłeś to wczoraj.

Jesteś słaby.

Etta gra. To radio czy ja?

Wstaję, upadam. Krążę. Upadam. Upadam ciężej.

Chcę się rozbić, chcę cierpieć, nie chcę pomocy, nie potrzebuję pomocy.

Muszę upaść, by móc kontynuować.

Boję się być sam…

 Słucham Etty, zdając sobie sprawę, iż mam moc, sprawuję kontrolę.

To gra, więc graj w nią! Rzuć się w wir!

Rzucam się, upadam, rozbijam się znów i znów…

Chodzenie bez celu.

Walki z Ettą.

“Kiedy odbicie w trzymanym przy ustach lusterku ujawniło łzy na mojej twarzy.”

Żadnych łez, wiem, że mogę to kontrolować, lecz nie wiem jak. To zabawne.

Nie ustawaj w upadaniu. Nie! Wstawaj, tracisz głowę!

Popadam w obłęd.

Wszystko zostaje ujawnione…

Czy chcesz usłyszeć wiersz?

 


 

 

2. Pavlo Kovach, MAM NA IMIĘ ZOJA, PL, 2018, 09:42

 

Zoja Karnauchowa jako jedna z pierwszych w Samarze aktywnie działała na polu sztuki współczesnej. Jej praca była intuicyjna, ze względu na żelazną kurtynę odcinającą ją od światowego kontekstu. Prawdopodobnie nie słyszała nigdy o pojęciu performensu, Johnie Cage’u  i jego pracy "4.33". Mimo braku dokumentacji powstało wiele mitów dotyczących jej prac. Z ust do ust wędrowały opowieści świadków "działań w obszarze", wpisując się w taoistyczną ideę, zgodnie z którą, to co niematerialne nie może być zniszczone. Miejscowi uważali ją za niezrównoważoną psychicznie. W 1956 roku na Nowy Rok wykonała wymagający fizycznie performens, który nieoczekiwanie, szczególnie dla artystki, zaczął rezonować na dużą skalę. To pierwszy w historii wypadek przekształcenia się sztuki w Cud. Po długich prześladowaniach Zoja Karnauchowa zmuszona była do emigacji do Polski, gdzie według niektórych, żyje do dziś.

 

 

 

3. Tanin Torabi, THE DÉRIVE, IR, 2017, 09:10

 

Zgłębianie problemów społecznych i kulturowych.  Na bazarze w Teheranie tancerz przemieszcza się pomiędzy ludźmi, rejestrując ich odzew i reakcje. W Iranie taniec jest zakazany.

 

Tanin Torabi طنین ترابی urodziła się w Teheranie, w Iranie, w 1992 roku. W Teheranie zyskała stopień licencjata socjologii, zaś w Irlandii ukończyła studia magisterskie z zakresu tańca współczesnego na University of Limerick. Torabi zrealizowała kilkanaście nagrodzonych filmów tanecznych oraz spektakli i obecnie pracuje jako tancerka, choreografka, a także realizuje filmy o tańcu w Iranie i Irlandii. Wśród jej najnowszych prac wyróżnić można The Dérive, Invisible Point, Ruby, Beyond the Frames and Immensity. Jej filmy zostały nagrodzone ponad piętnaście razy, a jej prace opisywane są przez dyrektorów festiwali jako buntownicze, twórcze, inspirujące, niezwykle eleganckie i poruszające, symboliczne i dojmujące, motywujące dla kobiet, ujawniające wyjątkową ambicję przeplatającą się ze złożonością osobistych i kulturowych niuansów.
 
 
 

 

 

4. Benjamin Skop, TEMPORAL LINEATION, DK, 2017, 08:58

 

Temporal Lineation to abstrakcyjny utwór analizujący percepcję ciała w ruchu. Redukcja złożonej formy ramion do prostej geometrii, linii, objawia nowy możliwy sposób postrzegania ruchu. Percepcja ruchu zostaje głębiej zakwestionowana na drodze manipulacji czasem i przestrzenią. Widz nie jest już  świadkiem linearnego upływu czasu, lecz swoistego zagmatwania, kolażu temporalnego umożliwiającego dostrzeżenie pełnych sekwencji ruchów rozwijających się jednocześnie i nakładających się na siebie.

 

W swej pracy artystycznej Benjamin Skop koncentruje się na ludzkim ruchu jako podstawowej funkcji tworzącej rzeczywistość. Artysta bada w jaki sposób ruch jest generowany w szerszym kontekście czasu i przestrzeni. Interesuje go sposób postrzegania ruchu za pośrednictwem aparatu percepcyjnego, jak również poprzez aktywne (oparte na ruchu) uczestnictwo w świecie.

„Ciekawią mnie możliwe drogi rozwoju tego, w jaki sposób rozumiemy ciało w ruchu za pośrednictwem różnych technologii, w szczególności mediów bazujących na obrazie i czasie. Fascynuje mnie przyrodzona geometria, proporcje i kształt ludzkiej anatomii, jak również to, w jaki sposób nasza fizyczność powiązana jest z otoczeniem oraz szerszym kontekstem ludzkiego życia. Być może, poprzez akty poruszania się w świecie, sami kreujemy swoistą ruchomą architekturę”.  Skop występował na wielu liczących się duńskich scenach, jak również w Szwecji, Anglii, Chinach i Francji. Po dziesięciu latach pracy tanecznej i teatralnej, Skop wykorzystuje wyniesioną wiedzę i znajomość „świata ruchu” na płaszczyźnie sztuk wizualnych. Nieustannie eksperymentując na polu fotografii, wideo, motion capture oraz technologii 3D, Skop szuka nowych sposobów realizacji, rozumienia, prezentacji i budowania nowych treści na podwalinie ruchu ciała.

 

 

5. Vitalii Shupliak, LIVE VIEW, PL, 2018, 01:39

 

Zapośredniczone spoglądanie przez ekran urządzenia, desynchronizacja rzeczywistości, obrotowość i niekontrolowane patrzenie.

Urodzony w 1993 roku na Ukrainie. Głównie działa w obszarze performance, wideo i instalacji, prowadzi też galerię “Pi”.
 
 
 
 
 
 

 

 
 
Czytaj więcej
Ludzie
  • Anna Steller

    Anna Steller – tancerka, performerka i choreograf. Na scenie występuje od 1993 roku. Od 1993 roku tańczy w Gdańskim Teatrze Dada von Bzdulow. Od 2003 roku współpracuje z Teatrem Patrz Mi Na Usta. Gościnnie występowała w Teatrze im. Gombrowicza w Gdyni i Teatrze Wybrzeże. W 2005 roku współzałożyła zespół Good Girl Killer.  Obecnie w zespole tworzy wraz z Magda Jędrą.

    Od wielu lat tworzy spektakle taneczne, akcje performance oraz performance typu site specific. Tworzy solowe spektakle: "Przemieszczenie" (2012), "Solove" (2013) w ramach rezydencji na Festiwalu MAAT w Lublinie.

    Jest laureatką Nagrody specjalnej Marszałka Województwa Pomorskiego za wybitne zasługi w dziedzinie twórczości artystycznej (2012) oraz Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl “Good Girl Killer”(2007). Jest stypendystką Dance Web na warsztaty w ramach Impulstanz Festival w w Wiedniu (2003), programu Visegrad Fund (2015) i stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca przy Art Station Foundation (2014).

    Od 2011 roku prezentuje swoje akcje performance w galeriach sztuki, m.in.:Centrum sztuki Współczesnej "Łaźnia" w Gdańsku, Gdańska Galeria Miejska.

    Od wielu lat bierze udział w projektach międzynarodowych z dziedziny tańca jak i sztuk wizualnych: m.in. "Telling The Baltic" (ART Line projekt), "There might be others" w choreografii Rebecci Lazier (produkcja Art Station Foundation). Współpracowała m.in. z teatrem 7273 z Genewy, Nigelem Charnockiem w projekcie HAPPY,  Rafałem Dziemidokiem, Mariolą Brillowską (Hamburg).

    Współautorka spektaklu tańca współczesnego stworzonego specjalnie na 12 IN OUT FESTIVAL 2018.
     
    Czytaj więcej
  • Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz
    Krzysztof Leon Dziemaszkiewicz - choreograf, tancerz, performer. Transgeniczna, transseksualna praca Dziemaszkiewicz ma na celu łączenie przeciwieństw, stawianie pytań o granice pomiędzy zwierzęcością i człowieczeństwem. Jego teatr sięga do przeczuć, instynktów, emocji. Nadrzędną zasadą jest szczerość. Często używana nagość jest manifestacją radości, naturalności, spontaniczności.
    1987-1998 TEATR EKSPRESJI Wojciecha Misiuro- GDAŃSK-MIKOŁÓW-SOPOT (asystent reżysera i choreografa, taniec)
    1996-2000 MOVING M3 Teather- BERLIN
    1998-2000 TEATR BABCIA ZOSIA, przy Klubie Polskich Nieudaczników w BERLIN
    1995- powołanie do życia autorskiego TEATRU PATRZ MI NA USTA, BERLIN-GDAŃSK,
    1992-2012- współpraca z Sopocką Fundacją Integracji Nauki Kultury i Sztuki- SFINKS-( performance, akcje, happeningi, choreografia, taniec)
    2004-2012- współpraca z artystką multimedialną Mariolą Brillowską (choreografia, udział w spektaklach)
    od 2003 czynne uprawianie sztuki performance, udział w wielu festiwalach w kraju i na świecie.
    Współautor spektaklu tańca współczesnego stworzonego specjalnie na 12 IN OUT FESTIVAL 2018.
    Czytaj więcej
  • Agata Janikowska
    Agata Janikowska - studentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Gdańskim gdzie pracę dyplomową na temat polskich budynków muzealnych powstałych po transformacji ustrojowej pisze pod kierownictwem profesor Małgorzaty Omilanowskiej. Doświadczenie w instytucjach kultury zdobywała podczas wolontariatów m.in. w CSW Łaźnia oraz pracując jako animatorka wystaw w Łaźni i Gdyńskim Centrum Designu.
    Asystenkta kuratora Festiwalu IN OUT.
     
    Czytaj więcej
  • Emilia Golnik
    Emilia Golnik - absolwentka historii sztuki (2015) Uniwersytetu Gdańskiego, studentka Menadżerowie Kultury w Głównej Szkole Handlowej w Warszawie. W latach 2016-2017 edukatorka w Muzeum Narodowym w Gdańsku.
    Koordynatorka projektu IN OUT FESTIVAL.
     
    Czytaj więcej
  • Maciej Salamon

    Maciej Salamon (ur. 1984 r.) - grafik, muzyk, ilustrator. Mieszka w Sopocie. Studiował na gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, na której aktualnie prowadzi zajęcia z projektowania graficznego na wydziale Intermediów. Wokalista i gitarzysta nekropolowego duetu Nagrobki. Twórca teledysków i animacji. Wielokrotnie nagradzany za swoją twórczość. Prowadzi zakładową Galerię Gablotka na terenie Stoczni Gdańskiej. Dobry chłopak.

    Współautor spektaklu tańca współczesnego stworzonego specjalnie na 12 IN OUT FESTIVAL 2018

     
    Czytaj więcej
  • Katarzyna Pastuszak
    dr Katarzyna Pastuszak - tancerka, reżyser, teatrolog, tłumacz, w latach 2009-2014 Kurator Gdańskiego Festiwalu Tańca (Klub Żak). Od 2003 współtworzy Teatr Amareya. W 2016 nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za realizację polsko-japońskiego projektu „Kantor_Tropy”. Jest także zdobywczynią prestiżowego stypendium „Młoda Polska” 2015 na realizację projektu „Kantor_Tropy”.
    W 2016 zwyciężyła także w kategorii - „Człowiek teatru” w rankingu Gazety Świętojańskiej; w tym samym rankingu spektakl „Kantor_Tropy: COLLAGE” wygrał w kategorii „Najlepszy spektakl OFF-OFF”. W 2015 nominowana do prestiżowej nagrody „Splendor Gedanensis” za reżyserię spektaklu „Nomadka”. W grudniu 2014 nakładem wydawnictwa Universitas ukazała się jej książka pt. „Ankoku butô Hijikaty Tatsumiego – teatr ciała-w-kryzysie”. Występowała we wszystkich grupowych produkcjach Teatru Amareya 2003-2015 oraz w projektach z twórcami zagranicznymi – np. “The Power of Nature” z grenlandzką storytellerką Louise Fontain (2013, Norwegia) „Dream Regime” z Gekidan Kaitaisha z Tokio pokazywany w Polsce i Japonii (2007-2011), „Caravan Project” z Ang Gey Pin (2008), „Anatomical Theatre – The Mystery of Life and Death” z Joan Laage (2006-2007), „Ten ku Youran” z Daisuke Yoshimoto (2006), „Mandala życia i śmierci” w reżyserii Atsushiego Takenouchiego (2005). Spektakle i performanse z jej udziałem prezentowane były m.in. na: Tanzimpulse Festival (Salzburg), Redplexus Festival  (Marseille), XV Alternative Theatre Meetings KLAMRA, SUKKOT Dance Festival in Adama Centre / Mitzpa Ramon (Israel), Festiwal Present Performance (Gdańsk); Międzynarodowy Festiwal APART (Katowice); Festival of Asian Culture - MADE IN ASIA, Gdańsk, Poland, Festival Streetwaves Gdańsk, Poland; International Festival „Sound Around Kaliningrad”, Russia; Redplexus Festival - Préavis de Désordre Urbain in Marseille, France; Shakespeare Festival, Gdańsk, Poland; Villkvinneseminar Festival of Women Art,  Mosjøen (Norway); TAGTAS Festival, Morishita Studio in Tokyo, Japan; „Opening Doors III” festival organised by Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards. Reżyseruje również projekty teatralne z osobami niepełnosprawnymi i niewidomymi. Prowadziła warsztaty m.in. w Polsce, Norwegii, Rosji, Japonii. Spektakl „NOMADKA” w reżyserii K. Pastuszak został zaprezentowany podczas 11. International Dance and Theatre Festival w Theatre X w Tokio i w Sisimiut Kulturhus na Grenlandii oraz w Teatrze Narodowym Grenlandii w Nuuk. Teatr Amareya prowadzony przez Pastuszak został rekomendowany przez jury Polskiej Platformy Tańca 2014 do prezentacji swojej twórczości w ramach bloku „Wizytówka artysty”. W 2016 „Kantor_Tropy: COLLAGE” w reż. Pastuszak został uznany za „Najlepszy spektakl OFF-OFF” w rankingu Gazety Świętojańskiej, zaś w 2017 zdobył II nagrodę publiczności na Festiwalu Klamra w Toruniu. W 2017 spektakl „Nomadka” prezentowany był w Japonii w Sapporo i w Tokio; w pokazach spektaklu wzięły udział dwie artystki reprezentujące rdzenny japoński lud Ajnu - Tsugumi Matsudaira i Utae Ehara.
     
    Katarzyna Pastuszak jest jurorem 1. etapu konkursu i wygłosi wykład pt. „Więcej niż obraz, więcej niż taniec, więcej niż film, czyli 9 wariacji na temat dancefilm”.
     
     
    Czytaj więcej
  • Jolanta Woszczenko
    Jolanta Woszczenko - kuratorka, historyczka, doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego. W Centrum Sztuki Współczesnej ŁAŹNIAw Gdańsku prowadzi cykl spotkań z artystami i kuratorami z Polski i zagranicy z zakresu filmu eksperymentalnego i sztuki wideo. Kuratorowała m.in. przeglądy Laure Prouvost, Omera Fasta, Coco Fusco czy Christopha Schlingensifa m.in.w CSW ŁAŹNIAw, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, Nowym Teatrze, Galerii Parasite w Hongkongu, NCCA w Kaliningradzie. Kuratorka cyklu wykładów pt. Z kulturą. Kuratorka i współkuratorka wystaw m.in. w CSW ŁAŹNIA, CSW Zamek Ujazdowski, Run Run Shaw Creative Media Centre w Hongkongu i w Stoczni Gdańskiej. Współtworzyła niezależną galerię „Na Korytarzu” w Stoczni Gdańskiej. Członkini międzynarodowego stowarzyszenia kuratorów sztuki współczesnej IKT.
    Kuratoruje i współkuratoruje od 2012 roku Festiwal IN OUT.
     
    Czytaj więcej
Festival IN OUT
KONKURS
 
Uwaga! W tym roku uruchomiliśmy nabór online!
 
 
12 IN OUT FESTIVAL 2018 taniec/obraz

Eksperymenty / Wideo / Dokumenty / Animacje

Festiwal In Out jest cyklicznym projektem Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia organizowanym od 2005 roku. W ramach Festiwalu odbędą się wykłady, przeglądy filmów, koncerty oraz organizowany jest otwarty, międzynarodowy konkurs na najlepsze: prace wideo, eksperymenty, dokumenty i animacje.

W tym roku zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie na temat taniec /obraz.

Konkurs jest dwuetapowy, a jury I etapu konkursu do 09 kwietnia 2018 wybierze 20 artystów, których prace zostaną zakwalifikowane do II etapu konkursu a tym samym pokazane podczas przeglądów w CSW Łaźnia. Artyści zostaną zaproszeni na Festiwal do Gdańska.

Nagrody:
I nagroda w wysokości 5 000 PLN ufundowana przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysław Struka
II nagroda w wysokości 4 000 PLN ufundowana przez CSW ŁAŹNIA
Oprócz nagród przyznane zostaną również wyróżnienia honorowe.
 
 
Konkurs jest skierowany do pełnoletnich artystów wizualnych i filmowych.
Czas trwania: powyżej 1 minuty , maksymalnie do 20 minut.
Rok produkcji: praca powinna być nie starsza niż 3 lata.
 
Termin nadsyłania zgłoszeń elektronicznych upływa 25 marca 2018. Zapraszamy do wzięcia udziału!
 
Link do formularza
 
Regulamin:
/uploaded/_user/regulamin_zalacznik_pl.pdf
Czytaj więcej
Następna edycja za:
-120 dni
Festival in out in news